onsdag 13. mars 2013

Prosjektstart

Nå er det altså gjort. Vi har kjøpt en haug og planlegger å bygge et hus på den. Det føles skremmende voksent, men når alt kommer til alt er vi jo voksne, så det går seg nok til. Tomta ligger på Harestua som er et tettsted i Lunner kommune på Hadeland, og vi håper Hadelendingene tar godt i mot oss.

Selv om vi elsker leiligheta vår bor vi på litt trangere plass enn vi ønsker, og med et bøttekott av en balkong der det kun er plass til en av gangen blir sommeren litt i korteste laget. Til livet på landet har vi store forhåpninger om mye sol, fin utsikt, skog rett utenfor døra og glade dager. Dessuten sier ryktene at man blir lykkelig av å drive med hagearbeid, så kanskje vi vil grave litt i jorda også.

Alle disse ønskene ser det ut til at vi får oppfylt på tomta som vi har kjøpt.













Her ligger strøm, vann og internett klart og venter på at vi skal sette i gang, så dette kan gå radig unna! I morgen skal vi møte med en mulig utbygger og snakke litt om hvilket hus vi kan plassere på haugen vår.

Lina (@omgdeterlina)

4 kommentarer:

  1. Hei
    Gratulerer så mye med et flott tomtekjøp. Dette må jeg følge med på:-). Ønsker dere masse lykke til med bygging, god planlegging og alt som skal til.

    Klem fra Anne Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du vil følge med, og tusen takk for gratulasjon og lykkeønskninger. Jeg syns det er veldig hyggelig at andre kan ha glede av prosjektet vårt :)

      Slett
  2. Så kult at dokker blogge om ferden videre - vi e langt fra huskjøp sjøl, men har mange plana og drømma. Spennanes å få lese om prosessen dokkers :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gøy at du vil være med! Det e jo en bra måte å drømme og planlegge sjøl også ;)

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...