fredag 19. april 2013

Oppussing av kjøkken

Som sagt bor vi nå i leilighet i Oslo. En leilighet vi er veldig glad i og stolt av, for her har vi lagt ned mange arbeidstimer med god hjelp fra snill familie som villig har brettet opp ermene og tatt i et tak sammen med oss. Mens vi venter på nye ting å vise fram på byggefronten kan jeg jo vise hvordan vi bor, og hvordan det så ut før vi pussa opp. Jeg begynner med kjøkkenet som vi er kjempefornøyd med.











Sånn så det altså ut i prospektet. Blokka vi bor i er bygd i 1954 og leiligheta vi kjøpte hadde bare hatt én eier før oss. De hadde ikke pussa opp noen ting siden de flytta inn, så det var et spennende prosjekt å ta på seg der alt måtte gjøres.


Vi forelska oss i planløsningen og lyset i leiligheta, i tillegg til den fantastiske utsikten vi har. Vi bor bare i andre etasje, men har panoramautsikt og ser alt fra Oslofjorden til Holmenkollen og Tryvannstårnet. 

Underveisbilder har vi dessverre litt dårlig med, men siden kjæresten min er av typen kjekt-å-ha og kjøpte alt han kom over av verktøy, føltes det som å bo i en kryssning av Sinnasnekker'n og Syke samlere. Ikke mye å dokumentere for ettertiden med andre ord.


Den flinke jenta i meg syns oppvask som ligger og tørker er så fint. Jeg tror det er noe med at synet av en job-well-done forlenger flink-følelsen.

Dette er bakehjørnet. Her tryller Lars blant annet fram verdens beste sjokoladekjeks.









Dette er etter min mening det aller fineste med kjøkkenet vårt, men også den delen som er aller vanskeligst å ta bilde av på grunn av motlyset. Vi kjøpte ekstra benkeplate og lagde en spiseplass hvor vi kan sitte og kikke ut på livet i byen vår. For sjøsamen i meg gjør det ekstra godt å kunne se sjøen til frokosten.

Jeg skal dele et utsiktsbilde med dere når jeg bare har fått ånden over meg til å vaske vinduene. Sånn som det ser ut nå tror jeg ikke all verdens instagramfiltere kunne skjult at det er en jobb som burde vært gjort. Alt til sin tid.

Kjøkkenet er fra Kvik, flisene ikke mer fancy enn Right price tiles. Hvitevarene er fra Siemens (nå er det vel kun steikovn og platetopp som vises her da, men vi har mikrobølgeovn integrert i halvhøyt skap til høyre for spiseplassen, og kjøleskap integrert i høyskap til venstre for oppvaskkummen). Oppvaskmaskinen er skjult bak skapfronten ved siden av steikovnen og kommer fra Miele.


Ønsker dere en god helg, og tusen takk for at dere titter innom! 

Lina (@omgdeterlina)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...