søndag 21. april 2013

Oppussing av soverom

Som jeg skrev tidligere var leiligheten vår et skikkelig oppussingsobjekt, og vi har brukt mye tid for at det skulle bli sånn som det er i dag. Vi overtok i overkant av en måned før vi skulle flytte inn, og hadde et mildt sagt optimistisk syn på hvor lang tid vi ville trenge på å gjøre leiligheta levelig. Siden alle fraråder en å starte i alle rom samtidig gjorde vi selvfølgelig akkurat det, men hadde heldigvis et soverom å flytte inn i da flyttebilen kom. Det var riktignok det eneste rommet vi ble ferdig med før vi flyttet inn, så vi fikk virkelig erfare hvordan det er å bo midt i oppussing, men vi greide oss og ble ferdig til slutt. Dette er soverommet fra prospektet.




Noe av det mest tidkrevende og rett og slett kjipeste vi måtte gjøre var å fjerne tapet og helsparkle vegger. Først fikk vi råd om å male veggene med tapetgrunning, for å se om vi kunne unngå å fjerne den, og bare male over. Det så helt fint ut etter at vi hadde grunna, sparkla, pussa, sparkla, pussa og malt ett strøk. På andre strøket begynte det å boble i tapeten. Tapeten måtte ned. Hadde vi visst da det vi vet nå hadde vi slått på gipsplater over det hele. Men vi hadde jo aldri fjerna tapet før og gikk på med friskt mot. Makan til møkkajobb!

På soverommet valgte vi også å rive de innebygde og upraktiske skapene og erstatte dem med en skyvedørsgarderobe. Riktignok etter at vi hadde bestemt oss for å beholde dem lenge nok til at jeg og svigermor malte dem tre strøk. Også en møkkajobb med mye pirk, så vi var redd for at det skulle bli dårlig stemning da vi reiv dem. Hun minner oss på det innimellom, men det virker som at det gikk fint. Hun er heldigvis grei sånn.


























Vi er veldig glad i grått og har holdt hele leiligheta i forskjellige nyanser av samme gråfarge. På soverommene malte vi i en mørkere nyanse for å skape en lunere atmosfære. Alle flatene er malt med matt maling. Bildecollagen er laget med hipstamatic-bilder som jeg selv har tatt, og er en personlig favoritt. Her sover vi godt.

Skatollet kjøpte vi på finn for noen år siden og malte selv. Ovnen tør jeg nesten ikke bruke av frykt for brann, men jeg greier heller ikke å ta farvel med den fordi den er så fin.

Lina (@omgdeterlina)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...