tirsdag 11. juni 2013

Oppussing av stue

Jeg fortsetter med oppussingsføljetongen min. Tidligere har jeg vist dere godstolen og bokhylla som også er i stua, i tillegg til at jeg har skrevet om entré, kjøkken, soverom og bad. Nå er det endelig tid for resten av rommet. Det er her vi tilbringer mest tid. Vi elsker å kose oss med filmer og TV-serier så dette er nesten det viktigste rommet for oss. Da vi overtok leiligheten var det tapet i alle rom. Vi tenkte at det sikkert bare var ett eller maks to lag (det var det ikke) og at det lett lot seg fjerne (det gjorde det ikke). På bakgrunn av de erfaringene vi gjorde oss vil jeg, helt uten unntak, anbefale alle å slå på gipsplater der man kan framfor å fjerne tapet og helsparkle vegger. For det første er tapetfjerning en skikkelig møkkajobb. Vi følte at vi hadde tapetlimstøv overalt i flere måneder. Det er nesten umulig å bli kvitt. Dessuten er det sånn at tapeten sitter kjempegodt noen steder og går av i store flak andre plasser. Dermed blir det en omfattende sparklejobb som må tas i mange runder. Sparkle, pusse, sparkle, pusse osv. For de som ikke har sparklet selv kan jeg informere om at det blir en god del støv av det også. Vi slo på gipsplater på noen av veggene og der var det mye lettere å få til den jevne slette overflata vi ville ha. Hadde vi skulle gjort jobben om igjen ville vi slått på mange flere gipsplater. Resultatet ble likevel bra, om jeg må si det selv.


Nå er det gått over ett år siden vi drev med stua vår og det er nesten litt rart å tenke tilbake på. Vi syns i hvert fall det er blitt innmari fint og trives skikkelig godt her. Vel verdt jobben! Hva syns dere?

Lina (@omgdeterlina)

4 kommentarer:

  1. Kjempefint :D

    Ha en finfin Onsdag,
    Nattaklemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Jatte! Ønsker deg en god helg!

      Slett
  2. Kjempefin stue, med mye lys og tøffe hyller :)

    Klemmer fra Maren

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Elsker lys, det er halve arkitekturen! God helg til deg :)

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...