søndag 7. juli 2013

Bysommer



















Da jeg var liten sa mormoren min at hun tror jeg har et solcellepanel i ryggen. Jeg lader når det er sol, og blir så glad at det kjennes ut som det bobler inni meg. Lillebjørn vet hva jeg mener.

Det er sommer det er varmt om natten
Liv har tatt på seg den hvite hatten
Det er 20 grader vann på Katten
I hvert fall er det sikkert mer enn 18
Spis krokanis eller sjokolade
Ta en svømmetur på Frognerbadet
Kan du noen steder bedre ha det
enn i Oslo nå på sommern når de stressa folka
alle er forsvunnet til Mallorca
eller sitter i en ferjekø ved Lavik
Ja ved Lavik

Det er sommer det er varme kvelder
Du kan sove på verandaen eller
være våken hele natten heller
uten dyne eller varme feller
Nå er byen nesten tom for biler
på benken ligger det en mann og hviler
Det er så fint i Oslo at jeg tviler
på at noen har no bedre ferie enn de som har blitt igjen
i Oslo uten andre plikter
enn å vanne blomster for ei tante
Ja for ei tante

Håper du har sommer der du er, hilsen Nilsen og meg.

Lina (@omgdeterlina)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...