søndag 6. oktober 2013

Varm, gnistrende høst








Høsten for meg er å rydde fram gode mjuke klær som holder meg varm selv om lufta ute er klar og skarp på nesa. Når jeg kommer inn igjen unner jeg meg en varm kopp kakao. Som liten var jeg en av de rare barna som gleda meg til å begynne på skolen igjen når ferien var ferdig. Høsten er for meg en ny start med spissa blyanter klare til å lage nye streker. Siden jeg har vokst opp i midnattsol-land har vi ikke tent stearinlys om sommeren. Det er noe som hører høsten og vinteren til. Selv om jeg har bodd på Østlandet lenge nå venner jeg meg ikke til å tenne lys utenom mørketida. Derfor syns jeg det er ekstra stas når dagene blir kortere og kveldene i sofakroken lengre.

Nå i oktober vil NIB-jentene se ildstedene våre under temaet varm, gnistrende høst. Siden vi ikke har peis er det lite gnist over høsten her hos oss, men godt og varmt har vi det heldigvis likevel. Og NIB-jentene tillater bidrag som viser essensen av høst for oss. Tidligere i uka la jeg ut ingefærte-innlegget mitt i utfordringa, men jeg hadde lyst til å lage et helt eget bidrag også, så da ble det to. Du kan la deg inspirere av andre fine bilder eller dele ditt eget her.

Lina (@omgdeterlina)

10 kommentarer:

  1. For et flott, annerledes bidrag. Elsker fargene :-)
    Lykke til til deg :)

    Klem fra Monica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Monica! Har man ikke peis gjelder det å tenke litt utenfor boksen ;)
      Klem Lina

      Slett
  2. Så fiffig løsning på utfordringen, søta :)
    Men så er du ganske så unik da *ler*

    Fin ukesstart, søte deg!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh Maia du er skjønn! Jeg blir jo ekstra glad når du liker det, du som er så flink til alting!
      Ha en fin tirsdag videre i sola :)
      Klem L

      Slett
  3. Så kult bilde!! :))
    Ha en fin fin uke. Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk Henriette! Det er så gøy at jeg får så mye respons på disse bildene som jeg bidrar med i utfordringa nå for de er veldig "meg". Håper du får en fin uke, og at du koser deg i sola :)
      Klem L

      Slett
  4. Svar
    1. Tusen takk Manuela, det er så hyggelig å høre! Ekstra stas når det er noen jeg har fulgt bloggen til lenge :)
      Håper du får en fin uke!
      L

      Slett
  5. Stilig bilde! :) Elsker fargen på skjerfet og vottene.
    Fin onsdag til deg!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk! Ja elsker fargen selv! Fikk vottene i for tidlig bursdagsgave av svigermor og måtte strikke meg en hals som passa til :)
      Fin onsdag til deg også!
      L

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...