tirsdag 3. desember 2013

3. desember



Buddy er jo en skøyer, men heldigvis tøyser han ikke med alt. Han vet godt at det er mange som ikke har det noe fint på denne tida av året, og vil gjerne vise dem at han tenker på dem. Disse presangene skal vi levere på barnevernsinstitusjoner, for det er dessverre sånn at noen barn og ungdommer må feire jul der. På lappen står det fra julenissen. Barna som får disse pakkene har nok opplevd så mange triste ting at de kanskje ikke tror han finnes. Men jeg håper at de i hvert fall får en følelse av at det er noen som har tenkt på dem og sendt dem varme tanker, sånn at de kanskje kan greie denne tida av året litt bedre.

Vi skal ikke ha dårlig samvittighet for å kose oss i jula, men jeg syns vi skal gjøre det vi kan for å inkludere de som står uttafor og kikker inn. Som oftest er det veldig, veldig lite som skal til.

Lina

Norske Interiørblogger inviterer denne måneden til utfordringen "Jul, jul, strålende jul" og jeg vil bidra med dette innlegget, for det er dette som er jul for meg: omsorg og omtanke for andre iblandet litt barnlig glede, saks, tape og gaveinnpakning. Med litt julemusikk i bakgrunnen er stemningen satt. Se andre sine tolkninger av utfordringen her.

English recap
Even though Buddy is quite the jester he has a serious side to him as well. He knows that there are a lot of people dreading christmas, and wants to do something nice for some of them. These gifts are for those less fortunate than we are. He don't think we should feel guilty for enjoying this time of year, but we need to remember that it is an ordeal for some people. We can all do a little to help.

The Norwegian Interiorbloggers challenge for december is to share a picture of christmas spirit. This is my contribution, and if you want to be inspired by other norwegian bloggers take on the challenge, you find all entries here.

10 kommentarer:

  1. for ett fint innlegg! og Buddy, jeg digger han!
    ha en fin dag!
    klem Cathrine

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Cathrine! Buddy er en kjempefin liten fyr å henge med i desember :)
      Klem L

      Slett
  2. Så flott gjort av deg! :)

    Ha en fin førjulstid,
    Klemmer fra Jatte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er det jo Buddy som driver på da, jeg bare hjelper til ;) Men takk Jatte! Håper du får en nydelig adventstid med de du er glad i!
      Klem L

      Slett
  3. Flott innlegg! Helt i min ånd, liker han Buddy! Selv kommer vi til å gi gaver til et barnehjem i Sør-Afrika, da vi skal være der i julen. Det er jo dessverre så mange barn som ikke har noe.
    Har en liten snikvisning av kontoret i dag, det ferdige resultatet kommer i morgen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, glad det er så mange som liker det :) Jeg er så enig i at vi har så mye og det er jo kjempefint at dere gir gavene til barn som ikke har noe! Håper dere får en fin tur!
      L

      Slett
  4. Digger han Buddy assa;) Han er så fair og omtenksom. Superfin tanke og handling og tenke på de som ikke har det så bra, og inkludering er bra. Vi har pleid å gå på fattighuset og gi gave, og å gi noen middager til de som gruer seg til jul i regi av Kirkens bymisjon. Det er godt å kunne bidra litt. Jula er veldig delt synes jeg, jeg elsker den og spes etter barna kom til verden. Men samtidig er det så mange man skal tenke på og tilfredsstille mht feiringen. Og det er en følelsesmessig tid der savn etter de som ikke lenger er blant oss og mye omtanke for de som ikke har det så lett. Men jula er koselig den assa. Og ønsker der deg og Buddy en super førjulstid;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at dere gir gaver til fattighuset, du slår meg absolutt som ei med tanker for alle som trenger det. Jula er jo veldig kontrastfylt, jeg kjenner på flere typer savn sånn som du beskriver, og også følelsen av dårlig samvittighet for å feire et sted og ikke et annet. Men jeg er veldig glad i adventstida, og romjula, for den bestemmer jeg liksom over selv. Og da gjør det ingen ting at noen av dagene også er litt melankolske. Er så glad for at det er så mange som liker Buddy, han bringer mye glede her hos oss, og det er så fint å kunne dele det med andre. Litt førjulsmagi :)

      Slett
  5. Fine pakker - du bruker også gråpapir! Fin kommentar den siste. Som skilsmissebarn kjenner jeg meg veldig igjen, men prøver å kjenne etter på hva jeg har lyst til! (Og så se om det er gjennomførbart uten å skuffe så mange). PS: Jeg liker også Buddy. Spesielt da han tok seg et bad i marshmallows!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg elsker gråpapir! Jeg tenker at man sikkert ikke får gjort alle fornøyd, men at hvis alle kjenner litt etter hva de har lyst til og tar litt hensyn til hverandre, så bør det jo bli bra ;) Veldig hyggelig at du liker Buddy, han finner nok på mer moro fremover!

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...