søndag 19. januar 2014

Lag det sjæl!

Åh, jeg har så mange bra diys jeg gleder meg til å dele med dere, så det er nesten vanskelig å begrense seg! Men i dag har jeg valgt ut noen veldig ulike (men alle sammen superfine), løsninger på oppbevaring. Alle disse prosjektene er veldig enkle, selv om man ikke har prøvd seg med hverken sag, borr, hekle- eller synål før, så her er det bare å gå på med friskt mot! Framgangsmåten for å lage hylla finner du her, vil du hekle en revekurv finner du oppskrifta her og vil du sy en restore-knock off ser du hvordan du gjør det her.

P.S. til dere som er på instagram må dere bli med på Kreativ-i-tet sin utfordring. Dere finner den enten inne på Ann Merete sin instagramprofil (@annmeretes) eller ved å søke på #takreativitetentilbake. Masse fine diy-tips, og reglene er enkle: det må være laget mellom 1. og 31. januar i år, og det er ikke lov å kjøpe inn noe nytt til det man lager. Ann Merete vil nemlig utfordre oss til å nettopp være kreative, og er dere som meg så har dere garantert noe liggende. Jeg har laga noen iphonecaser som jeg har deltatt med, og dessuten driver jeg og hekler og strikker interiør til et dukkehus jeg pusser opp som jeg skal vise dere senere. Uansett om dere vil delta eller ikke ligger det i hvert fall masse fin inspirasjon til ting man kan lage der, så det er verdt en titt.

God kreativ søndag!
Lina

English recap
Every sunday I share some of my favorite diy's that I've stumbled upon on the internet. This week I've chosen this gorgeous shelfa cute crocheted fox basket and a knock-off of the Muuto restore basket.

9 kommentarer:

  1. Dette hadde vært morro å prøvd seg på ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant? Si i fra hvis du gjør det da, det er så gøy å se resultater :) Håper du får en fin uke! L

      Slett
    2. Skal si i fra jeg ;) Takk det samme;) Og takk for kommentar på bloggen;) Ha en fin uke;)

      Slett
  2. Svar
    1. Bare hyggelig søta! Håper ikke du følger for nøye med meg på pinterest for da kan jo disse innleggene bli litt kjedelige for deg. Men jeg prøver stort sett å dele ting før jeg pinner dem da, eller velge blandt de eldste pinnene sånn at det ikke blir dobbelt opp tipsing ;)

      Slett
  3. Kule tips, takk :)

    Fin ny uke søte.
    Jeg fikk mailen din, jeg har bare ikke svart. hahaha! Det kommer!
    klemklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Regna med det altså, så det er ingen hast! Bare hyggelig å dele - sharing is caring ;) Håper du får en fin uke :) Klem L

      Slett
  4. Tilbake etter en lang og fin ferie, og skjønner det har vært heftige diskusjoner mens jeg har vært borte fra bloggeverden. Enig i at interiørblogger har blitt for like, det er derfor jeg har gått fra å lese et 30-talls blogger til nå mellom 5-7. Og de jeg leser har ikke nødvendigvis samme stil som meg, men litt samme holdningen. Og enig med deg i det med kjerringa mot strømmen, slik har jeg alltid vært. Blir noe overeksponert, så blir jeg lei. Vi prøver å kjøre en egen stil hjemme, og selv om vi selvfølgelig også liker kule designting (som feks Pinocchio-teppet vi er så fornøyde med) prøver vi å ha kun ting vi virkelig ønsker oss og trenger, som er funksjonelle samtidig som de er dekorative. Det er klart det blir mye likt ute hos folk, om man blir jo påvirket (positivt eller negativt) av å se den samme tingen hos alle, men til syvende og sist er det sammenhengen den blir plassert i som er det viktige. Vi har mye som man kan se hos hvem som helst, samtidig har vi noen unike ting som du kun finner hos oss. Det ble gjort noen innkjøp i Cape Town i den kategorien.
    Og til innlegget ditt over: fikk en idé til å lage meg skittentøyskurv! Kanskje det endelig blir en løsning! Må bare finne ut hvor jeg kan få tak i slik filt...
    Ha en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror det er hvordan man setter sammen og blander ting som gjør hjemmet unikt, og selv om vi har mange av de samme tingene trenger vi jo ikke vise frem bare det samme. Jeg syns jo feks det har blitt en god del klin like kaffekopp og interiørblad-bilder, og da blir det litt kjedelig syns jeg. Noe av det som er gøy med blogginga for meg i hvert fall er å lete etter motiver og vinkler som er spennende, sånn at bildet blir interessant. Veldig hyggelig at du liker å lese bloggen min uansett, og morsomt at du lot deg inspirere til skittentøyskurver. Filt går det an å få kjøpt på Stoff og stil og panduro vet jeg i hvert fall. Lykke til, jeg gleder meg til å se resultatet!

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...