tirsdag 28. januar 2014

Trend vår 2014

Forrige uke var interiørbransjen samla på Lillestrøm for vårens gave- og interiørmesse, og takket være jentene i NIB fikk jeg muligheten til å ta turen ut for å kikke litt på hva vi har i vente. Selv om jeg knapt rakk over en fjerdedel av hva som var utstilt, er tendensene tydelige. Det er fortsatt mye naturlige materialer, grønne planter, svart/hvitt og industrielle detaljer. I tillegg var det mye duse støvrosa detaljer og kobber, i tillegg til at årets farge blågrønn var sterkt representert. Det er også helt tydelig at vi må rydde mer plass til lampene våre. Det var nemlig ikke én eneste plass at lampene ikke hang i klaser, så tør du er det bare å ta den helt ut!

House doctor leker ikke stand for å si det på den måten!

Disse ønsker jeg meg! Treverket og fargene treffer hverandre så fint syns jeg.
Stramt og glamorøst mot den uferdig utseende bakgrunnen av finerplater.
Blågrønn, JOIK og Ment er noen av mine favoritter. Her fra trendsonen.
En annen favoritt jeg har fulgt med på en stund nå; Emmeselle.
Da jeg gikk forbi her måtte jeg nesten gråte en skvett. Det er nemlig ikke mulig å handle på messa. Her hadde shoppestoppen lett fått kjørt seg skal jeg si!
De av dere som følger meg på instagram har allerede sett bilder fra JOIK sin stand. JOIK er nytt i Norge nå og består av en serie naturlige soyavoks duftlys og velværeprodukter. Freidig som jeg er luktet jeg på alle lysene, og fant ingen jeg ikke likte. I tillegg er alt håndlaget og ikke testet på dyr, så dette er absolutt fine produkter jeg kommer til å kjøpe flere av. Fra standen fikk vi til våre store overraskelse med oss hvert vårt lys! Jeg valgte duften aprikoos og freesia og det lukter så godt at det har vært tent nesten nonstop siden jeg kom hjem.

Lina

6 kommentarer:

  1. Klynge med lamper altså? Jeg har lyst på en klynge av den lampen jeg viste på mandag. Den var så fin! Falt helt i staver når jeg så den hjemme hos de folkene...
    Liker lysestaken under her. Har ikke sjekket hvordan den lages enda, men kanskje?

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh ja det skjønner jeg godt! Fantastisk med den kombinasjonen av treverk og så moderne snitt. Den lysestaken er superfin, og antakeligvis veldig enkel om man har trebiter som egner seg, da er det jo bare å sage dem i ønsket høyde og bore hull. Lykke til, og vis meg gjerne!

      Slett
  2. Jeg har også blitt heeeelt forelsket i duftlysene fra JOIK. Og jeg er så heldig å kunne forhandle de i butikken ;) Det er allerede en sending på vei til meg og jeg gleder meg så! Mitt prøvelys har også vært tent omtrent nonstop siden messen.

    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var på insta hos deg jeg så dem først så da måtte jeg jo innom og kikke på messa ;) Og du skal se jeg legger inn en bestilling etter hvert. Det er jo helt sikkert utfordrende å selge duft på nett siden man ikke kan lukte på dem, men her kan man virkelig ikke bomme siden alle lukter så godt. Ikke trenger man tenne dem for at de skal lukte godt heller!

      Slett
  3. Så mange flotte bilder!! Kan tenkte meg det var masse "godteri" å se på der. Det siste bilde ga meg også shopping lyst. Hvilken stand var det?
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Du, det vet jeg dessverre ikke, for jeg bare stoppa og knipsa i forbifarta, den var nemlig ikke i gave/interiørhallen der jeg gikk mest, men på vei inn i trendsonen. Uansett veldig hyggelig at du likte bildene mine, og ikke minst veldig hyggelig at du vil være med på giveawayen :)
      Klem, L

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...