søndag 9. februar 2014

Lag det sjæl - strikk // DIY - knit

Da jeg var lita jente var jeg svært fascinert av mormor når hun tryllet frem den ene tingen finere enn den andre bare ved hjelp av ulltråd og pinner. Jeg så og så, og lyttet til den taktfaste klikkingen av pinnene, og lot meg forundre av at mormor nesten ikke trengte å se på strikkingen i det hele tatt. Med henne som god og tålmodig læremester for en utålmodig liten sinnatagg har det etter hvert blitt en ganske habil strikkerske av meg også, selv om jeg fortsatt kikker en del på strikkinga mi. En av de aller fineste tingene med internett er hvordan man kan dele kunnskap med hverandre, og hvis du ikke har hatt en mormor, eller farfar for den saks skyld, som har lært bort er det heldigvis noen tålmodige lærere som venter der ute hvis du har lyst. Her finnes det en step-by-step strikkeskole hvor man lærer å lage dette søte pannebåndet. Ypperlig både for deg som vil lære å strikke, og for deg som vil lære (noe om) å strikke på engelsk. Selv er jeg i sistnevnte gruppe, for hvis jeg nå må rekke opp flere arbeider fordi jeg ikke skjønner oppskrifta begynner jeg å gråte. Det er jo så mange fine oppskrifter på engelsk, og ikke minst bredere utvalg. Misforstå ikke, jeg liker både garnstudio og pickles veldig godt, men som dere vet syns jeg det er kjedelig å lage det samme som alle andre. Er du nybegynner eller en racer med pinnene?

Lina

P.S. Du har vel fått med deg giveawayen min?

4 kommentarer:

  1. Takk som deler tips, søta!

    Ikke lenge til vi sees :)
    klemklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei nå er det jo rett rundt hjørnet! Gleder meg masse! Men etter hva jeg har sett på insta kan jo du å strikke da, så du trenger kanskje ikke akkurat dette tipset ;)

      Slett
  2. Det vil jeg strikke! Takk for tips :-) Har masse restegarn jeg må få brukt opp *blunk.
    Håper du får en flott dag, Lina. Klem fra Monica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja er det ikke fiiiint? Jeg føler at det nesten er litt kongelig på en måte, veldig flott, selv om det bare er et superenkelt pannebånd. Ble du ferdig med genseren du strikka? Jeg har fulgt med på insta vet du ;)
      Klem, L

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...