torsdag 13. februar 2014

Noe med sjel

I huset vi bygger skulle vi ha barkrakker fra Hay. Dere vet de lekre i stål. De er så fine, og passer oss godt siden man kan få de i friske fine farger. Passe lekent sånn som vi liker det. Men så ble jeg grepet av en perfekt-panikk. Jeg har aldri bodd noe sted hvor det ikke har bodd noen andre tidligere. Leiligheter med knirk i gulvet og skjeve vegger, trekk fra vinduene og nedslitte dørstokker etter de mange eierne før oss. Huset kommer helt sikkert til å ha små skavanker, heldigvis, men i utgangspunktet blir det ganske strømlinjeformet. Store vinduer med grafittgrå karmer, store, åpne rom, listefritt, lyse gulv og slette vegger. Og da slo det meg; hvordan i alle dager skal vi gjøre dette skallet hjemmekoselig? Jeg gikk selvfølgelig rett på brukthandelen nedi gata for å kjøpe noe til huset. Noe skjevt og knirkete med en historie. Noe med sjel.

Lina

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh tusen takk! Nå gleder jeg meg til å sees, for du er jammen ikke verst du heller!

      Slett
  2. Har aldri bodd i noe helt nytt jeg heller. Bortsett fra i barndomshjemmet da, det bygde pappa. Men det reflekterte jeg nok ikke noe særlig rundt. Siden det har det vært skjeve leiligheter med tegn på et levd liv både her og der. Drømmer iblant om noe helt nytt og plettfritt, selv om jeg liker sjarmen i det gamle. Men tror ikke du skal bekymre deg om å få det hjemmekoselig, for det har du inne. Og husk, ingenting er så hjemmekoselig som en Flowerpot eller fem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du har tro på meg, jeg tror nok det blir veldig fint altså, det er bare vanskelig å ha tro på det hele tida siden det er litt abstrakt før huset begynner å ta form.

      Slett
  3. Haha, du er iallefall løsningsorientert! Og synes stolen var immari fin. Jeg drømmer om å finne en sånn stol på loppemarked eller bruktbutikk, men har aldri vært så heldig å være på rett sted til rett tid :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da skal jeg krysse fingrene for deg, for jeg syns den er så fin at alle som ønsker seg en sånn burde hatt en!

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...