fredag 4. april 2014

Det vesle huset i skogen







Hvis alt hadde gått etter planen skulle vi vært flyttet inn i huset vårt nå. Siden ingenting har gått som det skulle har vi ikke en gang begynt å grave ennå. Å bygge hus krever at man har tro på at det ferdige resultatet blir sånn som man ønsker seg det, og for en lett nevrotisk sjel som meg er det svært utfordrende. Særlig når det går over så lang tid, for det at det trekker ut i tid går i sin tur ut over budsjettet, og er med på å skape usikkerhet rundt hva vi egentlig vil ha råd til å velge når vi (forhåpentligvis) kommer så langt. For litt siden var vi innstilt på at vi kom til å måtte skrinlegge hele prosjektet, nå vet vi ikke helt hva som skjer. Og i mellomtida har jeg laga et lite hus i skogkanten, for å minne oss på hvorfor vi ville dette i utgangspunktet.

Jeg setter stor pris på at dere kikker innom og har tålmodighet med meg, det er veldig gøy at det er så mange som liker å lese bloggen min, og jeg lover å komme sterkere tilbake, men som dere skjønner så tar dette ganske mye krefter nå. Heldigvis er det fredag og kjæresten min har fri, så i kveld skal hus få være hus. God helg!

Lina

7 kommentarer:

  1. Kjære Lina, eg oppdaga deg på instagram i går og kika på bloggen din i dag. For det første, så leit med treig byggjeprosess, kva har skjedd?
    For det andre, det er veldig veldig veldig inspirerande å lese det du deler. Du er så raus som legg ut alle dine tankar og erfaringar!!! Eg blir heilt imponert og ikkje minst glad fordi eg oppdaga deg :)! Følgjer med vidare og husbygging er det som opptek meg for tida. God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Først: tusen hjertelig takk for en fantastisk hyggelig kommentar! Det varmer virkelig å få en sånn tilbakemelding på det jeg skriver, så det setter jeg stor pris på :) Veldig hyggelig at du har lyst til å følge med meg her inne! Så: Vi skal bygge elementhus og saksbehandleren er usikker på hva det er og ønsker dokumentasjon uten å spesifisere hva slags dokumentasjon hun vil ha. En ganske tidkrevende prøve- og feileprosess for husfirmaet med andre ord. Vi håper det snart løser seg på den ene eller andre måten. Håper du har hatt ei god helg og er klar for den nye uka! Klem, L

      Slett
  2. Hei fineste Lina:) Åhhh jeg tenker på deg og dere og håper det går deres vei til slutt! Skal dere alt selge leiligheten i Oslo også?! Skjønner det må være krevende med sånn prosess og den der uvissheten er noe dritt! Krysser alt jeg har for at det ordner seg:) masse masse lykke til fine du;)
    Og ellers må jeg bare takke deg for de fineste og løsningsorienterte tilbakemeldinger både på insta og bloggen som er rimelig død for tilbameldinger i disse tider! Ha en fin dag fina;) klemklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har vært litt fram og tilbake på grunn av at blokka vår skal pusse opp fasaden, etterisolere og bytte ut balkongene. Så vi må selge før de setter i gang med disse arbeidene siden leiligheta absolutt ikke får vist seg fra sin beste side når alt lyset er grønt av nylonen utenfor og utsikten er borte. Nå ser det heldigvis ut til at noe endelig skal gå vår vei og at de ikke setter i gang med det mest omfattende arbeidet før neste vår, så vi krysser fingrene for det! Tusen takk for lykkeønskninger og gode tanker, det hjelper, for det er absolutt en veldig krevende situasjon for oss å være i over så lang tid. Vi hadde jo strengt tatt planlagt å feire påske i nytt hus i år, så du kan si at dette har dratt ut mye mer enn noen kunne forvente.. Håper du har en fin søndag og får en deilig påske med familien din :) Klem, L

      Slett
  3. Hei Lina!

    Så kjedelig! Skjønner akkurat hvordan det føles. Jeg var helt utslitt under prosessen våres. Her tok det også tid med kommunen. Men mye frem og tilbake, masse telefoner, tårer, jakten på løsninger så gikk det da til slutt. Selv om vi da lå 6 mnd bak skjema.
    Pust godt ut og hold hodet kaldt! Dette skal gå bra!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Dere har all min medfølelse, vi er nå over ett år på overtid, og har hatt byggelån i 6mnd, så du kan si dette koster både penger og nattesøvn. Det triste er at vi får mindre og mindre lyst til å flytte fordi vi blir så lei av huset midt oppi alt dette, siden det på en måte blir symbolet på alt som er så vanskelig. Heldigvis ser det ut til at vi slipper å selge leiligheta nå i hvert fall, og det er en stor lettelse! Håper du har en fin søndag, og får en god påske! L

      Slett
  4. Hei! Hittade hit idag, intressant blogg då vi också står i startgroparna för att bygga hus. Vi håller på med tegningene å planlagt start blir nästa sommar. Har pratat med många som byggt hus nyligt för att få tips och råd inför vår procecc och det är otroligt många som blir försenade och får problem med olika saker under processen. Får jag fråga vad det är som drar ut för er? Försökte söka i bloggen men fant ingen förklaring:) Lykke til vidare och hoppas det löser sig til det beste för er:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...