søndag 20. april 2014

DIY pinjata // DIY pinata

Egentlig pleier jeg å dele de beste diy-prosjektene jeg har kommet over med dere hver søndag, men denne uka har jeg lyst til heller å dele noe vi har gjort selv. Vi har nemlig hatt nevøene våre på besøk nå i påsken, og i stedet for påskeegg fikk de være med å lage sin egen pinjata. Det krever selvfølgelig litt planlegging siden den må lages i to trinn, men ut over det syns jeg ikke dette var en vanskelig oppgave. Det er så klart lettere å gå i butikken og kjøpe en, men veldig gøy for barna å kunne bestemme selv hvordan den skal bli. (Dessuten må jo tante DIY gjøre ord til handling siden de stadig får høre at ting de ønsker seg helt fint går an å lage selv!)





























Du trenger
Ballong
Strimlet avispapir
Tapetlim og vann/mel og vann
Pensel
Ispinner
Hyssing
Silkepapir
Godteri

Sånn gjør du
Blås opp ballongen og knyt den igjen. Bland tapetlim og vann til en passe flytende masse. Lim så strimler av avispapir på ballongen. Gjør dette på kryss og tvers, det gir litt bedre hold i papiret. Husk å la det være igjen en åpning som du kan putte godteri inni! Heng opp ballongen og la den tørke i et par døgn. Ta så hull på ballongen og dra den ut. Fyll med godteri. Husk at hvis du har brukt tapetlim er det viktig at alt godteriet er innpakket siden tapetlim antakeligvis ikke er så bra å spise. Dette trenger du ikke tenke på om du bruker en blanding av mel og vann. Knyt sammen to ispinner eller liknende med hyssing og sett dem inni hullet. Fest en tråd til ispinnekrysset, denne er for å henge opp pinjataen. Så er det bare å pynte av hjertens lyst. Siden det er påske valgte vi å lage en påskekylling, men her er det bare fantasien som setter stopp. Hvis dere lager selv blir jeg veldig glad for å få se deres, så send meg en mail eller tag meg på instagram @omgdeterlina.

Håper dere har en fin påske enten den inneholder jobb eller fri, sol eller sludd, aktivitet eller latskap!

Lina

English recap
My boyfriend and I made this piñata with our nephews in stead of doing the traditional easter egg hunt. Turned out pretty good I think!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...