mandag 7. april 2014

Foto i interiøret



Jeg elsker å ta bilder! Det har jeg alltid gjort. Da jeg var ungdom og de andre brukte lommepengene sine på kino og café brukte jeg mine på å framkalle bilder. Jeg hadde også en periode hvor jeg brukte mye tid på å lage forseggjorte fotoalbum, og jeg har alltid likt å omgi meg med bilder hjemme. Men det er øyeblikksbildene jeg vil ha hengende. Bilder av hverdagen, som gjerne er tatt uten at de som blir fotografert vet om det. Det er kanskje derfor jeg er glad i å ta bilder med telefonen.
Det er mindre høytidelig, og de jeg tar bilder av er mer avslappet enn når jeg tar fram kameraet. Store, oppstilte, klare studiobildene har jeg  aldri likt så godt. Det blir for skarpt og hardt på en måte. I hvert fall for min smak. Jeg liker bildene litt "skitne" i uttrykket hvis dere skjønner hva jeg mener? På soverommet henger det samlinger av hverdagsøyeblikk. Sånne vi vil ta vare på som får oss til å trekke på smilebåndet en regnværsdag. På kjøkkenet har vi bilder av mat vi har laget. Det er etter min mening den aller beste inspirasjonen når man står og lurer på hva man skal lage til middag. Det er nemlig mye lettere å lage noe man allerede har laget en gang før, enn å skulle ta fatt på noe helt nytt. Alle bildene vi har hengende nå er tatt med hipstamatic-appen til iphone, som jeg var flittig bruker av for inntil halvannet år siden. Det står høyt på ønskelista å få fremkalt noen uten så sterkt filter også, men det er dessverre langt ned på prioriteringslista akkurat nå, så denne utfordringa hadde det vært stas å vinne!

NIB vil se hvordan vi bruker bilder i interiøret, så hvis du vil se mer inspirasjon til hvordan du kan pynte med bilder anbefaler jeg å ta en titt på siden deres eller på #nibutfordringen på instagram. Jeg gleder meg til å ta en skikkelig runde for å se hvordan dere andre gjør det!

Lina

10 kommentarer:

  1. Vi har planer om en bildevegg bak stolen på nyerommet, med bilder fra de ti årene vi har vært sammen. Men tar nok litt tid før den er på plass, min kjære er en ivrig fotograf så vi har noen tusen bilder å se igjennom...
    Angående ostekake, så lagde jeg for en studn siden en kjempegod, melkefri ostekake. Men akkurat nå husker jeg ikke helt hvordan jeg lagde den... tror det var soyamelk og gelatin. Skal se om jeg kommer på hvordan den ble laget...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hovedjobben er jo å gå gjennom materialet og velge ut. Vi hadde en liten krasj og mistet en del bilder i høst (på tross av backup, veldig kjipt), så jeg har gjort storopprydning og redda det som reddes kunne. Nå har jeg i hvert fall en god oversikt over hva vi har :) Gleder meg til å se veggen deres når dere kommer så langt. Og hvis du finner oppskrift på laktosefri ostekake tror jeg du kvalifiserer til medalje, eller i hvert fall diplom! Jeg venter spent! God søndag til deg!

      Slett
  2. Hverdagsbilder er best! Jeg liker godt å fremkalle bilder i stort format og ramme de inn, men de blir desverre ikke så ofte jeg gjør det. burde kanskje være kveldens prosjekt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hovedjobben her i huset er i hvert fall ikke å ta bildene, de er det ikke mangel på. Men veien derfra og til å velge ut og fremkalle derimot. Dessuten er det dessverre langt ned på den økonomiske prioriteringslista akkurat nå, så jeg får nøye meg med de jeg har foreløpig. Gleder meg til å se dine store! Der er jeg dessverre alt for slapp, så her er det bare småformat rundt omkring. God søndag!

      Slett
  3. Så kult!
    Flott og annerledes bidrag!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Maren :) Fin søndag til deg!

      Slett
  4. Heisan
    Tusen takk for koselig hilsen.
    Så fin bildevegg du har der og enig i at hverdagsbilder er det beste. Vi har ikke et innrammet fotografbilde på vegge. Brudebildet ligger på loftet dessverre. Hadde kanskje vært bedre om det hadde vært i svarthvitt og litt uhøytidelig...
    Glad dag!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Ja det er kanskje høytideligheten som blir litt for mye for meg, for jeg ville nok hatt et uformelt bryllupsbilde om vi skulle gifta oss. Samtidig så er jo det en høytidsdag og sånn sett så passer det jo. Men jeg er en uforbederlig hverdagselsker, og det er jo dem det er flest av så det er kanskje ikke så dumt ;) God søndag!

      Slett
  5. Utrolig stilig den veggen over sengen. Og jeg liker bildet også :-)
    Lykke til! Klem fra Monica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Monica :) God søndag og god påske!

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...