torsdag 29. mai 2014

Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til

Selv om jeg ikke har skrevet om det på bloggen har jeg ikke lagt skjul på at jeg er syk, så de av dere som har fulgt meg en stund har kanskje fått med dere det? Den aller største utfordringa for meg er å akseptere at min kropp ikke tåler samme grad av belastning som andre gjør. Selv ting som gjør meg glad og gir mye energi koster også, og å finne den gode balansen er stadig en utfordring. Det er for eksempel ikke bra for meg å si nei til alt og bare sitte hjemme, men det er heller ikke bra å si ja til for mye heller. Så veldig ofte må jeg si nei til ting jeg egentlig har kjempelyst til. Helga som var var jeg hjemme i Tromsø på reunion. Det var rart og fint og veldig gøy å treffe folk igjen, og mange av dem har jeg ikke sett på 10 år(!). For en fin gjeng! Men poenget er at siden jeg ikke er i form koster en sånn helg som dette masse, og derfor har det vært stille her fra meg en stund nå, for jeg må "lade opp" i forkant også bruker jeg litt tid til å komme meg igjen etterpå. Jeg er glad dere er tålmodig med meg og kikker innom her, og jeg håper dere tror meg når jeg sier at jeg ikke velger bort bloggen fordi jeg ikke vil skrive, men fordi jeg rett og slett ikke strekker til alt det jeg så gjerne vil gjøre. Denne gangen gikk det dessverre ut over bloggen. Jeg er veldig takknemlig for alt det som bloggen er for meg, og alle dere som leser, så jeg håper dere føler dere verdsatt for det er dere virkelig! Og hvis dere savner meg sånn i det daglige finner dere meg på @omgdeterlina på instagram, der deler jeg hverdagsøyeblikkene mine.

Lina 

9 kommentarer:

  1. All ære til deg som må leve med en form for funksjonshemming, altså. Eg var invalidisert av bekkenløsning under forrige svangerskap, og eg trur både min mann og mine barn kan fortelle at eg gjorde ein særs dårlig figur som funksjonshemmet. Håper det er midlertidig for deg også, og at du etterhvert kan se lys i enden av tunnelen. Godt du tar deg utflukter nå mulighetene byr seg, og at dei gir deg gode minner som du kan leve på når det butter i mot :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha! Det er godt å bli møtt med forståelse, og ja jeg håper jo at min situasjon er midlertidig og at ting vil endre seg. Men det der med tålmodighet er visst noe jeg må øve på igjen og igjen, for jeg fylles av iver i gode perioder og gaper over for mye. Håper du har nytt godt vær de siste dagene der du bor, og straks god helg til deg!

      Slett
  2. hvis det er noe trøst i det så vet jeg akkurat hvordan du har det <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du, ikke at jeg ønsker det for noen andre, men det føles godt å vite at det finnes folk som kan forstå. Særlig som ung er man nok omgitt av mennesker som ikke har forutsetninger for å skjønne, og noen ganger er det godt med mennesker som bare vet hva man snakker om. Klem til en sjukling fra en annen ;)

      Slett
  3. Ikke tenk på oss - ikke føl press til å skrive! Lytt til kroppen, og gjør det som du føler er best for deg! Skriv når du har overskudd, skriv når du har lyst! Vi leser når du skriver! Sender deg en god klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh det er så hyggelig med en sånn tilbakemelding for det er litt ugreit å vite hvor mye man skal dele og ikke, men det var så viktig for meg å få sagt noe om hvorfor det blir stille. Siden jeg ikke er frisk nok til å jobbe akkurat nå har bloggen gitt meg så mye positivt i form av mestringsfølelse og gode tilbakemeldinger, sånne ting som man tar for gitt i en normal arbeidshverdag, og som er så uendelig viktig for å føle seg vel. Derfor føltes det feil for meg å bare bli borte sånn over tid uten å si i fra, for jeg setter så enormt stor pris på alt det dere som leser og kommenterer gir meg. Men jeg er helt enig i at man må ha overskudd og at det skal være gøy, og for meg er det viktig at jeg har noe å formidle også. Og den der pliktfølelsen med å blogge er nok mest noe man pålegger seg selv, for jeg tenker jo ikke at jeg slutter å lese hos deg bare fordi det kanskje har gått litt tid siden sist :) Ønsker deg fine dager og straks god helg!

      Slett
  4. Føler med deg kjære Lina, og kjenner meg også veldig igjen! God klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Gode Malin, det vet jeg jo at du gjør! Håper du har fine dager og at du har fått lada i sola!

      Slett
  5. Vet hvordan det føles Lina! Ta ting etter ditt eget tempo. Nå som det uheldige byggeprosjektet deres (trist!) blir lagt på is så kanskje du får tilbake litt mer energi. Selv om man ikke selv sitter i en gravmaskin eller holder en hammer så suger den energien ut av deg. Been there!

    Vi leser når det popper opp innlegg fra deg så ikke føl noe som helst press.
    Er selv inne nå i en periode der jeg føler at kroppen går i zombiemodus...Lite innlegg og lite bilder på IG. Men håper det er en periode som fort går over.
    Man har desverre lyst til å gjøre alt og være med på alt. men desverre så er det ikke alltid kroppen ønsker det slik. og da må man bare lytte til den før det er for sent.
    Er jo en stund siden du skrev dette innlegget så håper du har det mye bedre nå.
    Vi snakkes plutselig!
    Pip på meg hvis det skulle skje at du må på tomta en gang da.
    Stor klem!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...