søndag 8. juni 2014

Kom sommarvind!

Jeg husker godt første gang jeg kjente den varme vinden. Det var ute på havet, jeg var godt kledd, for det er jo som kjent kjøligere på vann enn på land, og i nord var vi sjelden bortskjemte med varme sommerdager. Redningsvesten var litt for stor og satt godt opp mot haka, sånn at det nesten var litt vanskelig å snakke. Men det gjorde ikke noe for vi satt helt stille, oldefar og jeg. Det eneste som hørtes var lyden av snøret på juksa mot båtripa når vi nøkka litt til, for så å la den synke ned igjen, i håp om at fisken beit på. Så kom vinden. Den strøk meg varsomt over kinnet før den tok tak i krøllene mine og fikk dem til å danse. "Vinden e varm!" utbrøt jeg overraska. "Ja, no e han her, sommarvinden. Pass snøret ditt."

Lina

1 kommentar:

  1. Så nydelig skrevet, Lina! Hørtes ut som en herlig sommerdag med oldefar :-) Fikk selv barndomsminner fra morellplukking med bestefar. Så takk for det :) Veldig hyggelig å bli bedre kjent med deg. Vi talast igjen ;-) Ha en finfin tirsdagskveld. I morgen blir det null maling, ettersom regnet herjet i dag. Litt fint igrunn ;) Klem fra Monica.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...