onsdag 4. juni 2014

Nesten for godt til å være sant - spray"maling" med retrettmulighet!

Å bo sammen med en mann som engasjerer seg i interiøret er ikke bare lett, men noen ganger har det enorme fordeler. Som for eksempel da jeg begynte å bli misfornøyd med spisebordet vårt. Jeg begynner med begynnelsen: til jul ønska vi oss penger til å kjøpe møbler i stedet for gaver. Vi skulle jo flytte og ville ikke flytte med oss mer enn nødvendig. For en stund siden bestemte vi oss likevel for å bruke noen av disse pengene på nye spisestuestoler. Vi hadde én fin fra før som vi kjøpte på salg, og hadde egentlig planlagt å kjøpe flere litt sånn etter hvert som vi hadde råd. Men siden vi skulle ha visning kunne vi jo ikke ha ulike stoler rundt bordet eller hva? Dessuten hadde de gamle billige begynt å kjennes faretruende utrygge ut. Med super service fra Hviit, som lovte å låne oss stoler om ikke de vi bestilte kom i tide til fotografen (!), bestilte vi altså tre flunkende nye stoler. Og dere vet jo hvor dette bærer, med de nye stolene så bordet vårt etter min mening plutselig håpløst umoderne ut, og sånn gikk det liksom ikke an å ha det. Rekk opp hånda alle som kjenner seg igjen! Det ene tar det andre. Men vi har på ingen måte råd til å kjøpe nytt spisebord nå, og egentlig er vi veldig fornøyd med formen på  bordet vi har. På vår begrensede plass er det nesten utrolig hvor mange vi kan få rundt dette bordet vårt. Så da var det altså at Lars redda dagen. Han foreslo nemlig å spraye beina på bordet med gummi! Dette er visst ganske utbredt å gjøre på sykler og biler og sånne ting som jeg ikke vet så mye om, men det er i alle fall gummi på sprayboks som man påfører i tynne lag (på samme måte som spraymaling), og hvis du ikke liker resultatet kan du skrelle det bort. Det heter Plasti dip og fås kjøpt hos ulike forhandlere. Det finnes også som maling man kan dyppe gjenstander i. Gjort i en fei (eller i hvert fall på en kveld), dette er spisebordet vårt etter fire strøk. Beina ble grå som de nye stolene våre, hva syns dere? Nå gjelder det bare å finne på noe lurt å gjøre med selve bordplata også, men det får bli en annen uke kjenner jeg.


Lina

10 kommentarer:

  1. Du må jo ha FØR bilde!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha takk for suuuuperhyggelig kommentar :p Æ glemte førbildet, men hovedpoenget e jo kordan det blei ;)

      Slett
  2. Så fint det ble og en lur idé! :-)

    Må takke for en nydelig kommentar inne hos meg, den varmet skikkelig. Du er bare så god! Det er skremmende å trykke "publiser" etter å ha skrevet ned de innerste tanker. Men for meg er det godt å få det ut, bli kvitt uroen. Og så flott hvis noen kan kjenne seg igjen, og få litt støtte :) Akkurat i dag nyter jeg og mannen en dag for oss selv, en fridag etter en fantastisk konsert med Aerosmith i går ;-) Og i dag la jeg meg endelig til som følger av deg - det var jammen på tida. Elsker jo innleggene dine, så nå får jeg de så fort de legges ut på favoritt app'en Feedly ;) Gleder meg til neste innlegg! Håper du får en flott dag, Lina. Klem fra Monica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Monica! Så hyggelig at du vil følge meg, det gjør meg glad! Og bare hyggelig med kommentaren altså, den kommer rett fra hjertet. Jeg skjønner godt hva du mener for jeg har jo letta litt på sløret her inne hos meg også, og man føler seg ganske blottstilt, nettopp fordi man ikke vet hvilken respons man vil få. Håper dere har fine dager på Sørlandet, her har vi virkelig hatt sommer de siste ukene! Klem L

      Slett
  3. Det ble veldig kult. Hva med kontaktpapir i marmor, eller tapet? Takk for fine ord:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kontaktpapir er ikke dumt! Jeg surfer jo ikke på marmorbølgen, så det blir nok ikke det, men det finnes vel fort litt å velge mellom så det skal jeg undersøke nærmere. Kjæresten er allergisk mot tapet (i hvert fall tilnærma), så det blir kanskje verre å få ham med på, men jeg får finne noen alternativer og presentere for ham ;) De fine ordene er vel fortjent!

      Slett
  4. Hei på deg fine Lina;)
    Så kult, og veldig genial ide. Vet akkurat hva du snakkker om når det gjelder interiørinteressert mann, og fordele og ulemper ved det;)) Synd du ikke kan komme, men skjønner deg veldig godt. Jeg overkompenserer selv i disse dager, kjenner selv kroppen ev veldig sliten men så er det disse sommerbarna da, som ender med fem bursdager fordi mange er bortreiste på denne tida. Jaja, ønsker deg fine dager også snakkes vi når overskuddet er tilbake:) KLemklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Vi syns dette ble riktig så fint altså! Bordplate-ideer surrer rundt i hodet mens vi sparkler og maler vegger og bygger seng. Dét gleder jeg meg til å vise frem! Også får bordplata få en omgang når vi er ferdig med det andre. Klem

      Slett
  5. Det så jo ut som om dette virka supert. Da vet jeg dette neste gang jeg vil spraye noe. :)
    Klem Madelén

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå har vi jo ikke prøvd å ta det av, men det skal visstnok være mulig også. Vi ble fornøyd og har ikke tenkt til å prøve, så det kan jeg ikke garantere for, men det holdt veldig bra selv om beina i utgangspunktet var helt glatte og derfor ikke sånn supermottakelig for maling, så tommel opp for det! Klem

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...