mandag 16. juni 2014

Stue - før og etter (del 1)

Da jeg nettopp hadde starta opp bloggen lagde jeg noen innlegg hvor jeg viste fram bilder av leiligheta sånn som den så ut i prospektet og hvordan den ble da vi var ferdig med renoveringen. Siden jeg har fått ganske mange flere lesere siden den gang tenkte jeg det kunne passe med en liten reprise. Jeg har forsøkt å ta bilder i omtrent samme vinkel som de bildene i prospektet, men siden jeg ikke er like hissig på å bruke vidvinkel er det forståelig nok litt mindre rom med på bildene mine. Jeg starter med å vise fram den ene delen av stua vår:

Jeg la merke til lyset og så potensialet i denne leiligheta med en gang.

Og resultatet ble minst så bra som jeg så det for meg!






































Jeg elsker oppussingsobjekter! Det er deilig å kunne få mye for pengene fordi folk ikke greier å forestille seg hvordan det vil bli når det ser annerledes ut. Dessuten kan man få det akkurat som man vil siden alt må oppgraderes uansett. Leiligheta vår var nok ikke gjort noe med siden 70-tallet så det var mye jobb, men resultatet er absolutt verdt innsatsen. I stua fjerna vi gammel strietapet og helsparkla alle vegger, vi bygde en plassbygd bokhylle (ja, den jeg viser fram hele tida ja) og i tillegg fikk vi slipt ned og behandla parketten. Veggene er malt i en lys gråfarge mens tak, dører, karmer og lister er hvite. Hvis vi skulle gjort noe annerledes hadde vi slått på gipsplater på alle vegger i stedet for å helsparkle, også hadde vi satt inn nye dørkarmer. Gulvet har heller ikke holdt seg så godt, så nå i ettertid angrer vi litt på at vi ikke la nytt. Men alt i alt er vi veldig fornøyd med egen innsats og trives godt med de valgene vi tok. I en ideell verden hadde sofaen hatt åpen ende mot lenestolen, jeg er nemlig veldig svak for det, og tror det ville gjort sitteområdet litt mindre lukka og gitt rommet bedre flyt. Men uansett argumentasjon bet ikke den andre halvdelen av interiørdemokratiet vårt på. Man kan visst nemlig ikke ligge med hodet på en åpen ende. Det visste ikke jeg, men han mente altså dette hardt og bestemt, så her fikk jeg ikke viljen min gitt. Dere ser at det ville blitt finere ikke sant? Dessuten ville det gitt plass for masse puter! Jaja, jeg får fortsette å drømme. Håper dere får en fin ny uke!

Lina

English recap
This is our living room as it looked before and after we renovated our flat. What do you think?

4 kommentarer:

  1. Så fin stuen har blitt. Det har blitt en kjempe stor forandring. Når det gjelder sofaen, så må man både gi og ta med dem man bor sammen med. Selv er jeg nok enig med deg, at det ville bli mer åpent uten armlener. Ut i fra bildet så lurer jeg på om det er en mulighet å snu sofaen?
    Uansett så har dere gjort en flott og dyktig jobb med oppussingen.
    Ønsker deg en flott helg Lina.
    Klem Anne Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelige ord Anne-Line, og ikke minst takk for tålmodigheten når jeg er så treg med å svare. Det vil ikke gå an å snu sofaen for da sperrer vi for verandadøra, men jeg er jo fornøyd selv om jeg ikke får ha den åpne enden min ;) Det er spennende å følge oppussinga deres i Sverige også, godt vi er så nevenyttige! Håper du har en god helg, klem fra Lina

      Slett
  2. Hi ! I am very happy if you will write in English !, i love your linving as much light enters through that window, I really liked the before and after ,, i hope you have a good day
    Angélica

    SvarSlett
    Svar
    1. The light was the first thing I noticed when we first came here, and that's the reason we bought this apartment, I just love it! And I don't want to hang any curtains because I want to be able to always see the trees in our yard. Thanks so much for taking the time to write me a few words, I really appreciate it!
      Lina

      Slett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord til meg, jeg setter stor pris på alle som leser det jeg skriver. Jeg prøver å svare alle som kommenterer, men om du lurer på noe og ikke får svar, send meg en mail på omgdeterlina@gmail.com da er du sikret å få svar på spørsmålet ditt.

Klem fra Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...